پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
حبیب رحیم پور

حوزه/ مدرس حوزه و دانشگاه و پژوهشگر فرهنگی بر ضرورت بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود در راستای حمایت از جریان مقاومت تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر حبیب رحیم پورازغدی، صبح امروز طی سخنانی در همایش "تولد قیام" که با محوریت تبیین اهمیت مقاومت و طوفان الاقصی به همت مدرسه نگاه، رسانه فکرت، مؤسسه معنا و همکاری دیگر ارگان ها و نهادها در سالن همایش مجتمع هدایت در حال برگزاری است، با اشاره به این که در کوران جنگ امروز در غرب امروز ما متأسفانه گرفتار مارپیچ سکوت شده ایم، اظهار داشت: نکته کلیدی ماجرا اینجاست که ما در وضعیت جنگی قرار داریم اما آرایش جنگی نداریم و از سویی هنوز بخش قابل توجهی از ظرفیت های فرهنگی، فکری، اقتصادی و سیاسی ما هنوز در خدمت جبهه مقاومت قرار نگرفته است.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: به خصوص نیازمند روایت دقیق و هوشمندانه در این عرصه هستیم چرا که در جنگ حسینی که در کوران آن قرار گرفته ایم معلوم نیست زینب ها کجا هستند و روایتگری چگونه باید به شکل درست و ماندگارش صورت بگیرد.

وی همچنین گفت: از سوی دیگر در تله شناختی ای قرار گرفته ایم به این معنا که آن چه به چشم می بینیم را باور نمی کنیم، همچنین باید متذکر شویم که ما جنگ و عوارض و تبعاتش را می بینیم اما مسئولیت جنگ را برعهده نمی گیریم.

عضو هیئت مدیره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که بُعد نرم این جنگ، صرفاً ناظر به روایت بُعد سخت نبرد نیست بلکه خود جنگ است و به همین خاطر ما در عرصه روایت، نیازمند نقش آفرینی هوشمندانه هستیم

وی با اشاره به این که ابعاد جنگ ترکیبی باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: بازسازی ساختارهای رسمی در نظام جمهوری اسلامی یک ضرورت برای نقش آفرینی در چنین جنگ پیچیده ای است.

رحیم پور ازغدی بیان داشت: از جمله مهم ترین ابزارهای ما در این عرصه علاوه بر رسانه، نظام آموزش و پرورش است که در بحث تربیت نسل نقش کلیدی ایفا می کند و ما باید به این سمت برویم که باور و اعتقاد به مقاومت در نسل جدید به درستی نهادینه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha